Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.06.2011 09:23 - Любов от първо усещане
Автор: giminibilibob Категория: Изкуство   
Прочетен: 5963 Коментари: 14 Гласове:
23


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Вярвам в любовта от пръв поглед, но според мен по-точно е да се нарича любов от първо усещане. Тя представлява странно, сюреалистично чувство, което прилича на предсказание, и което завладява сърцето още в най-началния миг щом зърнеш някого или нещо. Това чувство е абсолютната убеденост, че ще се влюбиш и ще обичаш без въпроси, съмнения и дори помен от възможност за разочарование. Още от мимолетното зърване на крайче от походка или поглед, още от началния кадър, от първата прочетена дума, още от едва чутия тон – любов от първо усещане. Случва се рядко, но когато се случи сякаш фойерверки избухват в стомаха и разпръскват искрите си по цялото тяло.

Помня, че така се влюбих в „Невероятната съдба на Амели Пулен”. Една година преди да го пуснат по българските кина случайно гледах трейлъра по телевизията и вече знаех, че ще обичам този филм. Чаках го с нетърпение и за благодарност той не ме подведе с нито  един свой кадър. Запали еуфория в мен точно в момент, когато вече мислех, че нищо повече няма да ме изненада или вдъхнови.

В повечето книги на Исабел Алиенде се влюбвам още от първото изречение. Историите й ме отвличат в други светове, в други времена, включват ме в чужди животи и превръщат в сън моя собствен, отдалечават го и го забулват в мъгла, докато най-накрая не стигна последната дума. След това героите ми липсват сякаш са били реални, загубени вече приятели. Мисля, че я обикнах още когато моя скъпа приятелка ми разказваше за книгите й с възторг и заразителен ентусиазъм.

Бях влюбена в Алпите и град Фюсен дълго преди да ги видя. По същия начин сега обичам Барселона, Прага и Сан Франциско и се надявам, че някой ден ще успея да се разходя из улиците на поне един от тези градове.

Веднъж, много, много отдавна се влюбих от пръв поглед в едно момче. Бях сигурна, че той е моя сродна душа  и все още съм. Разликата от тогава и днес е, че в онези мъчителни дни на порастването мислех, че мога да имам само една сродна душа, а сега знам, че приятелите, които срещаме също са наши сродни души, хора, които ще обичаме и пазим до края на живота си. Не вярвам, че ще се влюбя отново от пръв поглед в някого. Това е магия и късмет, който каца много рядко два пъти на рамото, а аз не съм чак такава късметлийка. Затова пък знам, че от време на време ще продължава да ми се случва да се влюбя в някой филм, книга място или песен от първо усещане.

Виновна за последното ми такова влюбване е Мартиники и ето тази нейна публикация в блога й Драскотини: http://dora-marta.blogspot.com/2011/05/blog-post_13.html . Благодарение на нея се запознах с музиката на Adele, за която не бях чувала до този момент. Докато слушах нейни песни попаднах на една, чийто клип и енергия ми подействаха като аларма. Тя събуди сетивата ми и ме отърси от отегчението и творческото вцепенение, които ме обземат настойчиво напоследък. Сцените в клипа се съчетават безупречно с музиката, трептят с един и същ ритъм, и взривяват едни и същи емоции. Атмосферата ми напомня мъничко за „Странният случай на Бенджамин Бътън” – филм, който не успя да ме накара да се влюбя в него, но който е създаден по идея на разказ на Франсис Скот Фицджералд, който винаги е бил мой любимец. Обичах неговия Велик Гетсби и изпитвах необяснимо привличане по обречеността на 20-те и 30-те години на 20 век. Не знам как се превежда заглавието на тази песен – „Rolling in the deep” – нещо като задълбаване, впускане в дълбокото, нямам представа, а и няма кой знае какво значение. По-важното е, че ми влезе под кожата и вече втора седмица, щом чуя началния й тон сърцето ми започва да бие с нейния ритъм и в стомаха ми избухват фойерверки.






Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. martiniki - страхотно, джими, радвам се, че ти е причинила това;)
02.06.2011 10:16
любов! да задълбаем! :)
цитирай
2. aqualia - Вярвам в тази любов!
02.06.2011 10:44
Тя идва неочаквано и е по-бърза от светкавица.
О, Джимини, чудесно е, че се случва пак и пак, и пак!
цитирай
3. elidea - Може би
02.06.2011 15:31
любов от първо усещане се случва тогава, когато внезапно някой отключи пространството. Може би точно тогава срещаме с първия си поглед човека, който сме търсили и веднага го познаваме - защото всичко е ясно - това е той! Може би така откриваме и пътищата си към различни градове и минали истории. Но не можем да сбъркаме това болезненосладко усещане, че точно това сме търсили. Аз вече не си задавам въпроса защо ме привлича Истанбул. Поглъщах го от страниците на Орхан Памук - един тъжен сантимент гъделичкаше стомаха ми и сякаш отново и отново се връщах там...Да усетиш влюбването и да повярваш на първия си поглед - то е сякаш си стъпил на звездния път - никога не знаеш кога ще ти се случи, но в едно съм сигурна, трябва да си готов за това усещане и за тази енергия, която искаш да мине през теб.
Благодаря, Джими! Благодаря, че ме накара да си спомня...и беше толкова хубаво!
цитирай
4. giminibilibob - Благодаря още веднъж, Martiniki
02.06.2011 16:11
за тази музикална експлозия:)
Пожелавам ти гущерово зелени мигове и маково червени следобеди!
цитирай
5. giminibilibob - Благодаря, Aqualia!
02.06.2011 16:20
Наистина е страхотно, когато се случва!
пожелавам ти всекидневни подобни влюбвания!
цитирай
6. giminibilibob - Благодаря, Elidea!
02.06.2011 16:25
Благодаря за споделенето усещане - толкова силно и въздействащо си го описала!
Сега и аз ще си помечтая за Истанбул, а също и за този вълшебен звезден път!
Прегръдки и усмивки!
цитирай
7. 4aiotgluhar4e - Страхотно!
03.06.2011 00:23
Аз мисля, че са благословени хората, които могат да се влюбват от първо усещане. Случвали са ми се всякакви любови, но най-чисти и най-истински са внезапните, защото не те оставят да си правиш сметки, да съобразяваш, да правиш планове.
Аз те поздравявам с една такава магийка, която се оказа и много устойчива: http://www.youtube.com/watch?v=LhXj1Z1GZFU&playnext=1&list=PL92FF9FC2B4374519
цитирай
8. giminibilibob - Здравей, 4aiotgluhar4e!
03.06.2011 19:11
Точно така е, както казваш - с внезапната любов нямаш време за мислене и съответно за страхуване.
Благодаря ти за песента - прекрасен глас!
Хубава вечер!
цитирай
9. miaa - Тук при теб има магия:)))Вълшебна,..чувствам се, на място, където се сливат
03.06.2011 20:49
Мечтите и щастието! А любовта към киното Е усещане за" безтегловност"/ при ярките му моменти на присъствие и пълноценност/ във вселенски светове!
Подобна е любовта ми към книгите, музиката, танца...
Радвам се, че си тук! Бъди щастлива,Giminibilibob !
цитирай
10. giminibilibob - Благодаря ти, Miaa!
03.06.2011 22:03
И аз се радвам, че идваш тук!
Благодаря за милите думи!
Пожелавам ти хубава, вълшебна събота!
цитирай
11. deepimpact - При мен е малко по-различно...
07.06.2011 07:36
Мен пък любовта винаги ме изненадва и ме хваща неподготвена. Никога не идва там където очаквам и винаги е случайна. Например филми, които са си стояли необезпокоявани в компютъра ми с месеци, се превръщат в едни от най-любимите ми и все си казвам, -"Ей, как можах чак сега да го гледам". П.С. Обичам те, Здрач, Тетрадката и много други.
Бях убедена, че ще се влюбя във Венеция, но не стана така (а смея да наричам себе си романтичка, представяш ли си - да не обикна най-романтичният град на планетата). Вместо това обикнах до смърт Барселона и тази любов е за цял живот.
И с мъжете така - все последна разбирам, че съм обичана и че обичам. Любовта е обида за моята проницателност, все ме изненадва :))))
цитирай
12. giminibilibob - Здравей, deepimpact!
07.06.2011 08:57
Благодаря ти много за коментара! На мен също ми се случва това, за което говориш. Често очакванията ми биват излъгани или пък биват изненадани приятно. Но все пак понякога, рядко, но се случва и любовта от първо усещане.
Въпреки че и аз съм романтичка или поне бях Венеция никога не ме е привличала особено, но виж за Барселона си мечтая.
Харесва ми това: "Любовта е обида за моята проницателност, все ме изненадва" -нека го прави, обичам хубавите изненади:)
цитирай
13. reg - верно е онова с първия поглед! - моя ...
07.06.2011 15:13
верно е онова с първия поглед! - моя човек дори не го и погледнах, но пак стана....сигурно той е гледал?:)
колкото до Адел - следя нещата й от година и ще се учудиш - тя е родена в 1988 - толкова е млада а какъв глас, а?
цитирай
14. giminibilibob - Ето точно такова нещо
07.06.2011 20:15
имах предвид:) Хубаво е, че сте се усетили и не сте се разминали.
Наистина невероятен глас има това момиче!
Хубава вечер, reg!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: giminibilibob
Категория: Изкуство
Прочетен: 679661
Постинги: 60
Коментари: 753
Гласове: 2192
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031